Allo Allo hier JaMo!! Deze site staat bol van de reislol ;)

60 jaren

Jezus en GOD z’n almachtige vader, als ik met 60 jaar terug denk aan toen ik jong was, in het stenen tijdperk, en hoorde dat iemand 60 jaar was dacht ik nou opa jou tijd zit er wel op .... Dat hoop ik nu toch niet meer!!!!!!!!!!!!!
Maar alle gekheid op een stokie allemaal hartelijk bedankt voor de goede wensen en de leuke mailtjes en smsjes die ik gekregen heb

Laughing

Het nieuwe fototoestel hebben we vandaag uitgeprobeerd en werkt geweldig! De eerste keer weer onder water met het snorkeltje op ging weer eens niet goed, want de stoppeltjes moesten er eerst vanaf gekrabt worden, en dat waren we nog vergeten; toen ging het wel!!!!

Surprised

Een fooitje aan het schoonmaakpersoneel kan een boel emoties en creativiteit bij hen losmaken!! Toen we na het ontbijt terug kwamen op een schone kamer werden we verrast door dit romantisch gebaar!!!!!
Laughing

Vandaag gepoogd om een fles wijn voor op de kamer te scoren maar dat is niet gelukt, wel zijn we lekker wezen wandelen (dat IK dat nog eens zou zeggen) en daarbij een kleine kudde kamelen die hier in het wild lopen tegen gekomen erg leuk (zie foto’s)
Vanavond lekker gegeten al was het er erg druk, we hebben dan ook besloten later te gaan eten de volgende dagen. Nu gaan we er nog een rustige avond van maken saam dus gegroet uit EGYPTE

JaMo

Jarige Job in Taba

HIEP HIEP HOERAAAAAAA VOOR JAN!!!!!!! ☺ 60 ja ECHT WAAR....60

We zijn aangekomen in Egypte na een prima reis, voor ons gevoel een HEEL korte vliegtocht (4 en een half uur) want tja na de 2x 12 naar NZ maak je ons niet meer bang! We zitten nu lekker op de kamer te proosten op Jan. Hij heeft het leuke fototoestelletje dat je zo maar onder water kan dompelen gehad

Eerste foto met het nieuwe duiklustige cameraatje ... nu nog op het droge (Olympus 1030)

En een boekje: ‘de VOORDELEN van het ouder worden’ We hebben al een hoop schik gehad, zijn op blz. 23 en zullen elke dag een aantal pagina’s voorlezen aan elkaar zodat de voordelen goed het brein in kunnen dringen. Een greep: ‘verkoop je juwelen, je kinderen verkopen ze anders toch voordat je goed en wel koud bent ;-)))’ en ook ‘maak al je geld op (bv aan reisjes naar verre landen), sterker nog, geniet volop zolang je leeft en laat je kinderen berooid achter’ (achteraf gezien is dit misschien niet zo’n erg kind-vriendelijk boekje?!! ;-) Jan vond ook leuk: het voordeel van ouder worden is dat je je eigen verjaardag kado kan kopen. En schaf vooral een goedkope doodskist aan; het is meestal het duurste meubelstuk dat ooit gekocht wordt en dat is toch zonde!!!!!

Het FEESTVARKEN
Laughing

Vorig jaar zaten we in het midden van de rode zee, en zei Mo nu in het bovenste puntje van ‘het kanaal’ Jan moest lachen om die term en vond dat ze het ‘kanaal’ dan maar eens over moest zwemmen!

Wink
We zijn al even het strand opgelopen, geen 150 treden deze keer maar vanuit je kamer loop je er gewoon zo heen! Het is hier dus prachtig, als we het zo in het donker proberen te bekijken, morgenochtend zullen we het verder onderzoeken en gewapend met snorkeltje de vissen hier de stuipen op het lijf gaan jagen!!!

Voor nu, PROOST op Jan, ik heb hem van jullie allemaal gekust en hem vele leuke gezellige gelukkige gezonde jaren gewenst!!!!!!!!! ☺ ☺

Veel liefs JaMo

Witches of Eastwick

Erna en Mo zijn naar Northampton afgereisd, om naar de musical de Witches of Eastwick te gaan en het was BERE gezellig en de musical was ZOOOOOOO GAAAF!!!!!

Tongue out

Ook nog naar het safari park geweest in Woburn, PRACHTIG!! Ik had mazzel, maar dit lieftallige vogeltje scheet Erna op d'r hoofd....ik had pijn in mijn buik van het lachen

Laughing

liefs Monique...back in town en aan het werk ;)

Video applaus Witches Of Eastwick

Hilversum

Hello hello, there we go again...

Frown

We hebben lekker uitgeslapen vanmorgen en zelfs het ontbijt overgeslagen. We hadden de kamer toch tot 17.00 uur dus nog lekker even een serietje gekeken en toen het laatste gepakt in de nieuwe koffers en naar beneden gebracht, de mannetjes kwamen al op ons af rennen om de zware koffers over te nemen en die regelden ook een grotere teksi voor 20.30 om ons naar KLIA te brengen en maar voor 120 RM, toen we aankwamen betaalden we 200 RM zwart!

Surprised

We hadden nog een paar uurtjes dus “TEKSI” en daar gingen we weer KL in, het bleek dat de mall die we gisteren bezocht hadden toch het gezelligst was en dus hebben we daar de meeste tijd rondgeslenterd en dat was erg leuk. Wel weer van alles gekocht terwijl we gisteren al tegen elkaar zeiden dat we zat hadden. Jan kwam helemaal in de kindertijd terug en werd verliefd op een afstand bestuurde helikopter en het werd nog erger want om de hoek kwam hij een heel klein helietje tegen en dacht dat kan nooit vliegen MAAR ja hoor net zo makkelijk....

Laughing
Het bleef daar niet bij ook de t-shirtjes petjes, zelfs horloges en ander goed bedoelde rommel werd ingekocht, we hadden toch ruimte over in de koffers.
Wink

Van al dat lopen krijg je moeie voeten maar vooral DORST dus op jacht naar een koel biertje, dit bleek in deze HALAL centra niet te koop dus naar buiten en dat valt nog niet mee bij deze reuze winkels, waaaar is de exit??? Buiten een gezellie terrasje met veel verkoeling gevonden en wij bestellen twee biertjes maar de bediende deed maar vreemd met wijzen en bla bla nou oke breng maar zeiden wij en daar kwam een reuze kan met twee glazen... lekker hoor, we hebben daar nog een aardig tijdje gezeten en gekeken naar al die vreemde mensen en hun gewoontes en we zeiden tegen elkaar dat we best nog een tijdje hier zouden willen blijven!!!!! Maar ja dat kan zomaar niet!

Toen de tijd ging dringen hebben we weer een teksi gepakt en dat werd me het ritje wel zeg,,,die gozer ging drie banen van links naar rechts en andersom schoof overal tussen en toen er een opstopping kwam vloog hij de weg af een smal steegje in met een rotgang de mensen en andere wegmisbruikers maar net niet rakend!!

Surprised
Toen voor een stoplicht een ‘polis’ stond te dirigeren, want er moest weer een of andere rijke stinkerd voorrang hebben, stopte hij wel even, maar die pisie was nog niet goed weg of hij scheurde op de rechter weghelft de hele file voorbij nog net even stoppen voor een te grote tegenligger en toen weer door.
Bij de volgende stoplichten snel naar links en achteruit zodat hij vooraan in de rij stond, licht op groen en plankgas de straat naar het hotel in en met dezelfde snelheid al telefonerend, rakelings een Chinese schone scheppend kwam hij voor ons hotel tot stilstand bijna gelijk met ons hart!!!!!!!!!!!!
Wink
Mo was blij dat we ’s avonds een uur rijden naar het vliegveld een andere chauffeur hadden!!

De reis verliep verder zonder grote problemen we hebben zelfs geslapen in the plain, wel brak er al een handvat van de nieuwe koffer!! Op schiphol ging het allemaal niet zo vlot maar het naarste was het stadtion Hilversum waar geen lift en geen roltrap het deed dus die zware rot koffers van de trappen af sjouwen, schandalig is het!!!!!

Yell

En nu, nu zijn weer rustig thuis, eerst was er niemand (hardwerkende zoon is al weg) Maar net met de buurmannen al gezellig koffie gedronken!!!! J

We willen iedereen die zo gezellig 'MEE' op reis was heeeeel erg bedanken voor alle berichtjes enzo, we vonden het ontzettend leuk om onze trip met jullie te delen!!!!!!!

Kuala Lumpur zondag

Hallo snelweerzieners,,

Undecided
Laughing

Als je weer aan het schrijven gaat ben je de helft al weer vergeten wat je eigenlijk allemaal wilde vertellen, zo was dat ook het geval met die hop on hop off bus van gisteren. Er was namelijk een aardig vrouwtje dat door de luidspreker galde waar we stopten en wat daar te doen was en of ze nou bij de Ikea of bij een ander meubelzaakje gewerkt had weet ik niet maar ze eindigde elke omroep met “PRIMA KASSIE” dat is toch een opmerkelijke tik die je van zo’n baan over houdt.!!!!!!! Dit deel van het verhaal was in mijn versie EEN zin, dat zal snel veranderen als Mo dit onder ogen krijgt

Tongue out

Vandaag lekker ontbeten en toen vol goede moed op naar de halte van de hopperige bus, wij wisten na gisteren wel waar we zijn moesten. Nou dat viel vies tegen in de hete zon en een kortademige Jan riep “we nemen een teksi (zoals ze hier heten)” zo gezegd zo gedaan.....

Cool

Op naar het grootste vogelpark ter wereld (zeggen ze hier ;-)) want het was mooi weer het zonnetje scheen en dus perfect voor in zo’n vogelpark. Wel HEEL heet maar niet zeuren het was erg mooi en we hebben weer veel werk voor WIL!! ;-] Er na weer naar de hopbushalte en wij wachten en wachten, het duurde ons te lang in de hitte; weet je wat we nemen een teksi en gaan een paar nieuwe koffers scoren.

De vriendelijke chauffeur bracht ons voor de deur van een Chinese winkel en vertelde dat het daar veel goedkoper was. Gelukkig was dit naast het grote winkelcentrum (en dat is groot hoor) alwaar we de rest van de middag lekker geshopt en wat gegeten hebben. Toen we naar buiten kwamen hadden we nog geen koffers, maar gelukkig was er aan de overkant een rommelig tentje waar we met vreugde werden onthaald en vriendelijk werden gevraagd of we horloges, kleding, sieraden en toevallig ook koffers nodig hadden

Surprised
Wij moesten dus gaan pingelen en jullie weten dat dat een hobby van ons is... ;-) Na wat gedoe zijn we toch de bezitters van twee flinke koffers geworden voor volgens ons niet al te veel geld. Toen snel weer in een teksi, we wilden een flesje rode wijn en de chauffeur wist wel een winkeltje, dus onderweg even gestopt. Nu zitten we hier te schrijven, nou ja ik schrijf en Mo vult de koffers, we hebben een maatje groter gekocht want de andere puilden uit maar deze komen laaaaaang niet vol!!!!!
Wink

Morgen mogen we onze kamer tot 17.00 uur houden, da’s wel fijn, om 20.00 komt de teksi voor het vliegveld want we vliegen om 23.55 uur. Leuk zo laat, dan heb je nog wat aan je dag

Laughing
Dinsdagochtend vroeg komen we de boel weer onveilig maken in Holland....beware ;-)))

Veel liefs van Jamo

Kuala Lumpur

Hallo thuisblijvers harde werkers en andere vakantie vierders,,,

We zijn heel op het vliegveld van Auckland aangekomen en het is een prachtig vliegveld, direct aan zee!!!!!! Hier nog wat laatste souvenirs aangeschaft en daarbij veel schik gehad maar dat zien jullie nog wel als we weer thuis zijn. Met inchecken een giga groep Koreanen of Thaiwanesen kids die gezellie ook met ons mee naar KL vlogen verder had ik ingeschat dat we ongeveer 9 uur gingen vliegen maar na deze periode bleek dat het nog 3 uur ging duren DAT VIEL TEGEN!!!!!!!!

Surprised

Eerlijk gezegd vielen die kids erg mee maar die peuter twee rijen voor ons heeft de gehele vlucht gejengeld (GRRRR.....;-)))) Moe op KLIA geland en toen zoeken naar het transport dat ons naar ons hotel zou vervoeren, allemaal hulpvaardige mannetjes maar geen transver, dus toch maar een taxi genomen en dat was nog een aardig stukkie 75 km! Bij de receptie van ons hotel begon met geen rookvrije kamer, maar het bleek wel een veel luxere kamer te zijn met een groot plasmascherm en DVD speler. Erg mooi!!!!!!!!!
Deze avond niet meer de moed en kracht gehad om een stukje te schrijven, wat heet zelfs de laptop niet te voorschijn getoverd!!!!!! (en dat wil voor ons wat zeggen ;-))))

Na een lange diepe lekkere nacht eerst ontbijten waarna we onze stoute schoenen aangetrokken hebben en op zoek naar de hop on hop off bus, onderweg kwam er een soort Boeddhistische goeroe op ons toelopen en gaf ons allebei een goudkleurig kaartje (wij dachten zeker reclame, beetje vreemd voor zo’n net heerschap

Surprised
) maar hij kwam mij snel achterna en vroeg mijn naam en zo in zijn boekje te schrijven?? Na goed kijken bleek het een boekje met namen adressen en bedragen te zijn, de meeste twee, drie honderd RM dit vonden wij niet zo’n goed idee en ik gaf hem zijn kaartje terug en groette hem vriendelijk, hem wat verbouwereerd achterlatend. Mo had het kaartje trouwens al lang en breed in haar tas zitten!!
Laughing

Bij de twin torens gekomen hebben we daar wat winkeltjes bekeken toen na wat napluizen de bus gevonden en meteen voor twee dagen een kaartje gekocht, het was toen 13.30 uur redelijk zonnig en niet al te druk op de weg; dit alles veranderde redelijk snel en het tempo waarin de happige bus ging werd steeds trager zelfs zo dat er diverse mensen zaten te slapen::::-----}}
Toen we na een heel rondje weer bij de winkels kwamen was het 17.00 uur en het onweerde, stormde en stortte van de regen; hebben wij dat weer?!!!!! zie filmpie.

Filmpie Lekker buitje

Daar zijn we dus niet uitgestapt maar een paar haltes verder in China town, dat was een wereld ervaring allemaal kraampjes met?? alles en nog wat!!!!!! Wel kruipdoor sluipdoor zodat je soms niet meer weet welke kant je op moet.. en al die gasten maar vragen aan Jan of ie nog een mooie leren riem moest en hij maar uitleggen dat twee riemen niks helpt!! Ook nog ‘n mooie koffer gezien voor “n prikkie” (en de oude is stuk) maar om daar nou de hele weg mee te sjouwen???

Zonder lunch vandaag begonnen de maagjes toch zo onderhand wel te knorren, maar ja vindt hier maar eens een tent waar het eten niet zo hot is dat de vlammen uit je oren vliegen!!! Nou dat lukte hoor, wij willen bestellen; 'doet u ons maar twee biertjes'...bier hebben ze NIET!!!!

Surprised
Wij zitten in een Hallal bekroonde eettent, dus alcohol, vergeet het maar! Wel veeeeeeeeeeel cola, gatver zei Jan, dronk er toch wat van en ja hoor daar kwamen ze weer bijvullen!!!!! Mo had dikke schik, en het eten was heerlijk, en goedkoop, 6 euries pp inclusief bodemloze cola. De bediening , die toch al lol hadden dat Jan de cola niet wilde, hadden op onze spies een vlaggetje gezet met de tekst: 'not so brave!' omdat we de minst spicy variant gekozen hadden...NOU JA!!!!!!!
Wink

Voldaan een taxi gezocht, die dezelfde file in moest als eerder de bus. Aardige vent die chauffeur, al begreep ie weinig van ons Engels (kan ook aan ons liggen!!!!)

De groetjes maar weer en tot morgen. We hebben continue internet, maar zonder dat we ingelogd zijn!!!!!

Auckland

hallo hallo

Het heeft op het laatste campinkje vannacht gestort en vanmorgen heeft het heel wat moeite gekost om van het gras te komen toen het een maal gelukt (pffff..)

Yell
was en we omkeken was het een en al bandenspoor en bagger in plaats van gras. De campingmedewerker probeerde ons NOG een keer te laten betalen maar kwam na een kort gesprekje tot ander inzien

Bungie ramenlappers ;)

Vandaag naar Auckland gereden en daar de camper ingeleverd, dit ging veel beter dan het ophalen in Christchurch; vriendelijk meisje en geen problemen, we hebben wel een en ander aan klachten op het formulier gezet en hopen echt dat dit ding niet nog eens in deze staat aan goed betalende vakantiegangers wordt meegegeven. We zagen hier nieuwe types 2 Berth staan, VW's en veel beter ingedeeld. Ach...we hebben 'ondanks' de wagen veel lol gehad

Laughing

Na een zeer lange taxirit en wat gezoek naar het hotel, aangekomen en eerst lekker gedouchd en omgekleed , stad ingelopen, we zitten midden in het centrum en konden de winkelstraat uit lopen naar de haven, erg indrukwekkend met hoge wolkenkrabbers en giga veel winkels. Even siesta op de hotelkamer en toen heerlijk gegeten bij de Chinees, heeeel anders dan bij ons; vis en groente in een mandje van aardappelpuree. Daarbij nog een schaaltje pork in zuutzuur en een grote schaal groentestengels, veel te eng om te proberen, volgens Jan

Surprised
Mo vond het een kruising tussen komkommer en spinazie
Tongue out
brrrrr. Verder lekker hoor. We waren de enige gasten, en het vele personeel was om de beurt ontzet als we ons bord niet leeg hadden gegeten...
Wink
Vannacht in een echt hotel bed geslapen...mmmm toch ook wel fijn zitten we nu gepakt en gezakt te wachten op de taxi naar het vliegveld, op naar KL

de garoeten maar weer

Muriwai Beach

Hallo luitjes,

Vanmorgen vroeg uit de veren en op naar de boot, want het was mooi weer. De zee zo vlak als een spiegeltje, dat stond Mo wel aan ;-) Eenmaal aan boord zei de vrouwelijke kapitein dat het op open zee niet zo kalm zou zijn. Dus nam Mo toch maar haar reispilletje in, en had het toen prima naar haar zin (Sinterklaas is er niks bij

Laughing
) Het was een hele mooie tocht, op zee ging het wel erg tekeer, het bootje ging meters omhoog. 'This is FUN eh' riep de kapitein vrolijk en 'it's a bit silent behind me, WHY is that?!!'

Filmpje plezier op zee ;-))

Het was de moeite waard, we kwamen nog een paar dolfijnen tegen, die in een heel gezellige bui waren. Ze vertelde dat ze zo lachtten omdat ze vaak sex hebben voor de lol.

Filmpje Hole in the rock

Later kwamen we bij 'The Hole' een heus gat in de rots, waar het stormachtig te keer ging zie filmpje (morgen

Wink
) Na een paar uur meerden we aan voor lunch op een prachtig eiland, waarna we de terugreis aanvaarden, waarbij de zee zo mogelijk nog meer te keer ging, maar alles went, niemand verblikte of verbloosde nog
Surprised
Passagiers uitgeladen bij Russel, en toen we weer verder wilden varen, blies de kapitein de scheepshoorn en deze ging NIET meer uit...!!!! Ze moest erg lachen en de crew schoot te hulp, maar het euvel was niet zomaar verholpen en in Russel dachten ze dat alarmfase DRIE ingegaan was, die belden op of er brand was!!!!!!
Laughing
Uiteindelijk kregen ze 'm uit en iedereen klapte en lachtte
Tongue out

We zitten hier klandestien te internetten. Het is een eenvoudig campinkje, en toen we aankwamen was de baas er niet. Er stond een bord dat je maar vast zelf een plekkie moest zoeken. Inmiddels is hij er wel, heeft zijn pc aangezet, en wat blijkt, wij kunnen gezellig inhaken, en hij weet van niets

Laughing

Nu hebben we honger dus we houden er mee op. We hebben enkele foto's neergezet, morgen meer als we een snellere verbinding hebben. Dan komt er ook nog een filmpie op :-)