Allo Allo hier JaMo!! Deze site staat bol van de reislol ;)

Kuala Lumpur

Hallo thuisblijvers harde werkers en andere vakantie vierders,,,

We zijn heel op het vliegveld van Auckland aangekomen en het is een prachtig vliegveld, direct aan zee!!!!!! Hier nog wat laatste souvenirs aangeschaft en daarbij veel schik gehad maar dat zien jullie nog wel als we weer thuis zijn. Met inchecken een giga groep Koreanen of Thaiwanesen kids die gezellie ook met ons mee naar KL vlogen verder had ik ingeschat dat we ongeveer 9 uur gingen vliegen maar na deze periode bleek dat het nog 3 uur ging duren DAT VIEL TEGEN!!!!!!!!

Surprised

Eerlijk gezegd vielen die kids erg mee maar die peuter twee rijen voor ons heeft de gehele vlucht gejengeld (GRRRR.....;-)))) Moe op KLIA geland en toen zoeken naar het transport dat ons naar ons hotel zou vervoeren, allemaal hulpvaardige mannetjes maar geen transver, dus toch maar een taxi genomen en dat was nog een aardig stukkie 75 km! Bij de receptie van ons hotel begon met geen rookvrije kamer, maar het bleek wel een veel luxere kamer te zijn met een groot plasmascherm en DVD speler. Erg mooi!!!!!!!!!
Deze avond niet meer de moed en kracht gehad om een stukje te schrijven, wat heet zelfs de laptop niet te voorschijn getoverd!!!!!! (en dat wil voor ons wat zeggen ;-))))

Na een lange diepe lekkere nacht eerst ontbijten waarna we onze stoute schoenen aangetrokken hebben en op zoek naar de hop on hop off bus, onderweg kwam er een soort Boeddhistische goeroe op ons toelopen en gaf ons allebei een goudkleurig kaartje (wij dachten zeker reclame, beetje vreemd voor zo’n net heerschap

Cool
Surprised
) maar hij kwam mij snel achterna en vroeg mijn naam en zo in zijn boekje te schrijven?? Na goed kijken bleek het een boekje met namen adressen en bedragen te zijn, de meeste twee, drie honderd RM dit vonden wij niet zo’n goed idee en ik gaf hem zijn kaartje terug en groette hem vriendelijk, hem wat verbouwereerd achterlatend. Mo had het kaartje trouwens al lang en breed in haar tas zitten!!
Tongue out
Laughing

Bij de twin torens gekomen hebben we daar wat winkeltjes bekeken toen na wat napluizen de bus gevonden en meteen voor twee dagen een kaartje gekocht, het was toen 13.30 uur redelijk zonnig en niet al te druk op de weg; dit alles veranderde redelijk snel en het tempo waarin de happige bus ging werd steeds trager zelfs zo dat er diverse mensen zaten te slapen::::-----}}
Toen we na een heel rondje weer bij de winkels kwamen was het 17.00 uur en het onweerde, stormde en stortte van de regen; hebben wij dat weer?!!!!! zie filmpie.

Filmpie Lekker buitje

Daar zijn we dus niet uitgestapt maar een paar haltes verder in China town, dat was een wereld ervaring allemaal kraampjes met?? alles en nog wat!!!!!! Wel kruipdoor sluipdoor zodat je soms niet meer weet welke kant je op moet.. en al die gasten maar vragen aan Jan of ie nog een mooie leren riem moest en hij maar uitleggen dat twee riemen niks helpt!! Ook nog ‘n mooie koffer gezien voor “n prikkie” (en de oude is stuk) maar om daar nou de hele weg mee te sjouwen???

Zonder lunch vandaag begonnen de maagjes toch zo onderhand wel te knorren, maar ja vindt hier maar eens een tent waar het eten niet zo hot is dat de vlammen uit je oren vliegen!!! Nou dat lukte hoor, wij willen bestellen; 'doet u ons maar twee biertjes'...bier hebben ze NIET!!!!

Surprised
Wij zitten in een Hallal bekroonde eettent, dus alcohol, vergeet het maar! Wel veeeeeeeeeeel cola, gatver zei Jan, dronk er toch wat van en ja hoor daar kwamen ze weer bijvullen!!!!! Mo had dikke schik, en het eten was heerlijk, en goedkoop, 6 euries pp inclusief bodemloze cola. De bediening , die toch al lol hadden dat Jan de cola niet wilde, hadden op onze spies een vlaggetje gezet met de tekst: 'not so brave!' omdat we de minst spicy variant gekozen hadden...NOU JA!!!!!!!
Yell
Wink

Voldaan een taxi gezocht, die dezelfde file in moest als eerder de bus. Aardige vent die chauffeur, al begreep ie weinig van ons Engels (kan ook aan ons liggen!!!!)

De groetjes maar weer en tot morgen. We hebben continue internet, maar zonder dat we ingelogd zijn!!!!!

Erna

Nou nou dat was weer een hele onderneming die reis. En dan zoveel uur een jengelende peuter lijkt me geen pretje. Wel fijn dat jullie een luxe kamer hebben en hopelijk niet al te stinkie stankie als ie niet rookvrij is ;0)
Ik lag helemaal in een deuk met dat gouden kaartje van die vent! Nou maar niks meer aannemen daar dus. Ik denk dat dat 'not so brave' nog wel brave genoeg was. Ze zijn daar inderdaad vast niet al te zuinig met de spice in het eten, vandaar die eindeloze cola bijvul natuurlijk ;)) Zou ook niks voor mij zijn alleen maar cola....dat word een hoop boertjes laten ;0D Veel plezier nog verder daar, Kus Ernaatje