Allo Allo hier JaMo!! Deze site staat bol van de reislol ;)

Rotuora

Hallo thuisblijvers en andere reislustigen,

We zijn gisteren met regen (ze hebben het hier uitgevonden) vanaf het prachtige Taupomeer richting Rotuora gereden, een mooie tocht door het hart van de Mauori cultuur. Het is hier de streek van de warmwater bronnen en geisers je ziet dan ook de stoom uit de berghellingen opstijgen heel apart.

Bij de info hier hadden we een leuke vrouw, haar ouders waren allebei Nederlands en door hun ontmoeting hier in kiwiland is zij ontstaan. Door deze gezellige babbel hadden we van alles geboekt voor we het in de gaten hadden

Surprised
Dus hebben we nu een camping voor twee nachten (wat wel eens nodig was want we waren best moe na zoveel dagen reizen) en gingen gisteren avond naar een Mauoridorp, we werden door een busje opgehaald van de camping waar we de zeer gezellige buschauffeur ontmoeten die later ook de gids annex woordvoerder bleek van het gebeuren (wat een zin poeh heee )

Flimpies

Liefdeslied

Strijdlied

Deze inboorling sprak vele talen en riep allerlei grappige Nederlandse woorden zoals chocoladetaart, lekker eten en welterusten en moest natuurlijk ook in een volle zaal aan mij vragen of ik genoeg gegeten had. We zaten daar naast een stelletje waarvan de een duidelijk een Schot was (die gozer liep in een rokje

Surprised
en kwam uit Aberdeen of all places) en zij was een prachtige Spaanse (niet in klederdracht) maar wel een heel leuk stel, ‘s middags bij de info hadden we ze ook al gezien.

De show was erg leuk met veel zang en dans en lekker eten, al met al reuze gezellie er moest een opperhoofd voor onze groep gezocht worden en een Amerikaan bood zich direct aan (die willen ook altijd de baas spelen

Wink
) toen onderzochten we de aanwezige nationaliteiten het waren er 14 Kiwi, Aussie, Italiano, Chinees, Japans, Saudi arabie, Iers, Schots, Spaans, Engels, Yankies, Sweiss, Fransosen en twee kaaskoppen!!!!!
Cool
Laughing

Het eten was zeer lekker, maar zeker niet origineel Maori eigenlijk was alleen de zoete aardappel een origineel gerecht de rest was kip lam veel rijst en meerdere sla soorten en chocoladetaart toe.
Bij terugkomst nog even een NYPD gekeken waarbij Mo als een blok in slaap viel,
Vanmorgen ook lekker uitgeslapen en nu zitten we verhalen uit ons duim te zuigen!!

Tongue out

Vanmiddag naar de heetwater en modder wellen geweest, waar het zo lekker naar rotte eieren stinkt!!!!

Tongue out
Het viel ons absoluut niet tegen integendeel het was best indrukwekkend en mooi om te zien. Op de foto’s zie je het slecht, vandaar het filmpje.

Filmpje bronnen

Jan vond het wel weer genoeg een uur lopen door zo’n park ;-))))) Daarna de stad ingereden, boodschapje gedaan. De winkel zat veel verderop dan we dachten dus weeer een uur gelopen. Toen bij de Pig & Whisper lekker gegeten en zo zijn we weer op de camping aan de koffie met.......??????

Laughing

Het moet me van het hart dat de vogels die we het meest zien de zelfde zijn als we in Nederland tegen komen, merels, mussen, vinkjes, roodborstjes, en spreeuwen ook. Je zou denken wat doen die aan de andere kant van de bol?????

En nog iets die inlanders hier zijn net zo gek als die Schotten ze lopen bij een zonnestraal al in korte broek, al vriest het dat het kraakt, wel zetten ze er hun maffe mutsjes bij op.
Verder hebben we niks meer te liegen ,,,,doeiiiii

Leuk weekend voor jullie en groetjes vanuit hier

Wil

Hartstikke leuk verslag weer. Je komt die Schotten ook overal tegen, net als Nederlanders en Chinezen trouwens ;).
Mijn vraag bij de foto met het eten is ook gelijk beantwoord. Zou eerst het verslag moeten lezen LOL maar ben altijd ZO benieuwd naar de foto's.

Inderdaad wel goed dat jullie 2 dagen op dezelfde plek zijn want al dat reizen zal erg vermoeiend zijn....maar ja je wilt wel zoveel mogelijk zien natuurlijk.
Ik geniet nog steeds met volle teugen.
Luv ya both, Wil xxx

Erna

Lekker toch even twee nachtjes op dezelfde plek, even bijkomen van al dat rijden lijkt me :0) Jullie zien ook zoveel verschillende dingen dat is natuurlijk ook al best vermoeiend. Dus jullie hadden je een avondje met de lokale bevolking laten aanpraten....nou het klonk erg gezellig en als je maar lekker eet. Wie weet wat het originele voedsel is, dan maar gewoon rijst! Dus je pikt de Amerikanen en Schotten er zo uit in hun korte broek! Hebben zeker ook geen jas mee ;)

Nou ik ga nu lekker naar jullie foto's en filmpjes kijken. Heb de hele dag hard gewerkt en een hoop puin geruimd na een flinke overstroming van de zware regenval hier! Hele magazijn en halve winkel in het water! Dus er kon een hoop natte zooi terug gestuurd worden. Pokke werk!
Maar ik geniet elke dag van jullie verhalen!!
Dikke kus, Ernaatje

Jamo

Nou meiden jullie hebben je best weer gedaan, we zijn meteen wakker met deze interessante hersenspinsels :D Jan is nu ook warm geworden, de rook komt uit zijn oren!!! ;-))) Waarschijnlijk omdat IK het mooie rose mutsje van hem gepikt had ;-) Die was best duur; je moet er wat voor over hebben ;-) Het is ons eindelijk gelukt: jullie hebben de regen!!!! Wel een toestand zo op je werk Erna, wat BALEN! Al dat natte spul, je kan beter wat anders nats hebben!!!
Wij missen jullie allemaal wel, maar we blijven toch nog ff lekker hier!!! ;-)
veel liefs, Jamo

arthur.van.dijk@freeler.nl

Jullie zien wel hele mooie dingen op jullie reis met de camper, die jullie nog steeds overal naar toe brengt.
Ik vraag me af wat meer inspireert, het liefdes- of het strijdlied?
Arthur