Allo Allo hier JaMo!! Deze site staat bol van de reislol ;)

Hokitika

Hier de semi kiwi’s weer,,

Even over Possum’s,
Dit zijn kleine buideldieren die oorspronkelijk in Australië leven en die door de Kiwi’s zo’n 150jaar geleden zijn geïmporteerd, voor de handel van hun pels.
Dit viel tegen en na enkele jaren is deze handel stil gevallen en hebben de fokkers de dieren los gelaten (foutje bedankt). Nu zijn er zo’n 15 miljoen op de eilanden en het is een echte plaag, de kiwi’s haten deze dieren vanuit het diepst van hun hart!!!

Yell

Dit komt mede door dat ze alles vernielen en opvreten en graag dicht bij de mensen wonen. In Australië is het verboden deze dieren te doden en zelfs als er een op je zolder zit en je hem te pakken hebt, mag je hem niet verder dan 100m van je huis loslaten (het beest is eerder binnen dan jij je om kan draaien!!!!!!!! ;-)))) hier in kiwiland is een ieder bereid gas te geven als je er een op de weg ziet, en is zelfs de grootste dierenvriend blij met een dooie Possum!!!!!!

Als de jongen worden geboren zijn ze zo groot als het topje van je duim en gaan ze naar moeders tepel in de buidel alwaar ze vast blijven zitten. Als ze redelijke gegroeid zijn dan zitten ze nog een hele tijd op moeders nek en rijden zo lekker mee. Is er voor moeder nou levensgevaar (aangevallen door een hond of zo) dan grijpen ze hun jong en gooien die naar de aanvaller, zodat deze even bezig is en ze zelf kunnen vluchten; een nieuw jong kan dan altijd nog, wel denken de gluipers dan!!!! ;-))))))
Op een vorige camping kwam een mannetje naar me toe die dit alles vertelde en het kwam er op omdat z’n hondje er net een de boom in had gejaagd en ik hem dus ook in levende lijve heb mogen aanschouwen. Als je hier rondrijd zie je ze ook overal op de weg liggen (plat als een duppie ;-))))

Zo dit moest me even van het hart, gisteren zijn we van Queenstown richting Haast gereden en dit bracht ons eerst in de sneeuw maar geweldig mooi zoals bijna alles hier een overdonderend mooie natuur is. Ze hebben hier van die giga grote meren die zo glad zijn als een spiegel en waarvan het water helder is als kristal, bij een zo’n groot meer gestopt en lekker gegeten en de eendjes gevoerd. Onderweg kom je bruggen tegen die over de meest grillige watertjes en rivieren gaan, prachtig om te zien. Deze bruggen zijn maar een rijbaan breed dat is dus steeds opletten wie er voorrang heeft.

Filmpje woeste rivier

De camping was rustig en we hadden mooi weer zodat we eerst de camper op orde hebben gemaakt en konden luchten, zelfs hebben we even buiten gezeten en een wasje gedraaid. Alleen het internet was hier via de satelliet en wilde niet werken!!
Vandaar dus weeer een dagje rust voor jullie ;-))))

Vandaag doorgereden naar Hokitika, schitterende weg met oneindig veel bochten en langs de weg een prachtige berm die je deed denken aan het oerwoud; allerlei bomen struiken varens palmen mossen op en door elkaar, prachtig gewoon!!!

Heerlijk gegeten bij een zalmkwekerij met restaurant. Onderweg komen we soms wat mede camperrijders tegen, en we zwaaien naar elkaar of het een lieve lust is. Opvallend is, dat de MAN telkens rijdt. Jan moet dus werkelijk zeer moedig zijn, en ijswater in zijn aderen hebben, om zijn vrouwtje over deze wegen te laten scheuren!!

Surprised



De ballen en de prut ☺ Jamo

Reacties

Reacties

Meta

Erg grappig om te horen. Op afstand zien ze er toch wel lief en schattig uit! Maar ik kan me er iets bij indenken. Khad ook al beelden bij die omschrijving van max. 100 bij huis vandaan uitzetten... haha zware frustraties voor die aussies gok ik zo.

Erna

Vond het verhaal wel geinig over die Possum. En hebben jullie al meegedaan aan het aanrijden van deze beestjes? Jullie beleven daar genoeg zeg! Ik denk dat we wel twee dagen nodig hebben om alle oto's en verhalen te zien en horen. oh ja een filmpje doet t' niet van dat watergeweld.
Groetjes en geniet ze,
Ernaatje.

Wil

Prachtig reisverslag weer, geweldig. Die Possums zien er inderdaad schattig uit maar een plaag lijkt me vreselijk. Al zou ik er toch wel moeite mee hebben om ze te overrijden hoor...maar dat heb ik zelfs met een rat lol.
Mo ik vindt het heel knap dat jij daar ook rijdt, goed gedaan moppie, en waarschijnlijk voor Jan ook wel lekker kan hij tenminste ook ff relax naast je zitten...hoop ik :)).
Ik ga zo ff jullie foto's bewonderen (ja ik ben laat vandaag hehe).

Hoop dat Kjan dit niet erg vindt want jullie zijn op vakantie maar.....Ik stuur je ook nog ff een mail Mo (denk dat je die ook wel kan lezen), ik ga naar WOE :)) je leest het wel en er was een diary up date vandaag. Niks om je druk over te maken maar toch wel leuk ;).
Nou geniet maar lekker verder van jullie fantastische reis, kus van mij xxx

Jamo

Kjan vergeeft het je...;-)) Wat toppie dat je naar WOE gaat. Marcel ook moedig???? :D Bedankt vast voor de mail!
liefs XXXXXX

Jamo

Het filmje wilde niet uploaden, iets te groot, teveel geweld ;-))

Jamo

Bedankt voor jullie reacties weer, we liggen in een deuk op de vroege morgen :)))
Kus Jamo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!