Allo Allo hier JaMo!! Deze site staat bol van de reislol ;)

Queenstown

Hallo geitekoppen en guppedozen,,

Nieuwe dag nieuwe kansen, vandaag TRUUS gemist, verkeerd gereden en niet zo’n beetje nee als je het hier doet doe je het meteen goed. Na een uurtje of anderhalf weer op het rechte pad richting Queenstown onderweg gestopt voor een bakkie, geweldige tent met een te gekke Aussie die daar allerlei nieuwe koffie en choco drankjes probeerde uit te vinden. Hij had een hele speciale met marshmallows en daar mee vandaag de krant gehaald!!!!

Hij was er opgewonden van, en natuurlijk moesten wij het ook proeven en wij zeiden dat wij het wonder in Holland zouden verkondigen. (bij deze
Laughing
) Hij kletste aan een stuk door en had allerlei verhalen en adviezen (sommige wel handig) Hij runde ook een indoor mini golfbaan. We vonden het al met al hartstikke leuk!

Toen de reis verder gereden en we moeten vertellen dat het boeren iets anders gaat dan in Nederland, ten eerste zijn de weilanden vele malen groter dan bij ons en er staan er veel leeg en dan er tussen door is er weer een propvol met schapen of kalven. Dan staan ze echt kop aan kont!!!! Soms is het ook geen gras dat ze van het land eten maar een soort kool zodat het een zwarte bende is waar ze in lopen. Ook staan er velden vol herten. Waar dat voor dient?????????

De rit naar Queenstown was weer schitterend langs een onmens groot meer, te gek.
In de stad een kabelbaan naar een restaurant genomen, geweldig uitzicht in de gondel, maar ook vanuit het restaurant, hier hadden ze ook een bungy jump flonder BRRRR mij niet gezien en je kon met een soort slee op een baan naar beneden glijden, lekker hoor..

Weer beneden zagen we een vogel en kiwi museum. Aldaar hebben we een prachtige uitleg over de kiwi en vele andere vogels uit Nieuw Zeeland gezien. Ze lieten de beesten ook echt door de zaal vliegen, scherend langs je hoofd! Toen de dame klaar was met de uitleg wilden we opstaan maar iedereen bleef zitten dus wij ook maar, en daar vloog een deur open en kwamen luid schreeuwen een stel Kiwi’s binnen, maar dan andere dan die andere vogels. Zo hebben we voor de dames enige echte Kiwi’s, en nog wel spaarzaam gekleed ook, op de gevoelige plaat weten vast te leggen!!!!!

Video MAORI'S

Veel liefs en groetjes, Jamo

Wil

Hmmm laat die Kiwi's dan maar zitten hoor :)).

Jamo

Ja het is even wennen ;-) Ze waren toch wel leuk hoor. Hij liep trouwens in zijn blote kont!!! Jammer genoeg was mijn foto mislukt...(ik werd er zo nerveus van ;-)))

Wil

Ha ha ha Mo, ja daar zou ik ook zenuwachtig van worden :)))).